måndag 20 juli 2009

Idag: hemresa

Idag, måndag, blir det hemresa ifrån Stockholm och bästaste Magdalena. Trist, men all good things must come to an end, som di säger. Men jag kommer tillbaka. Om jag får. :)

Tåget går nångång runt 16-tiden... och dessförinnan får vi se om vi tar den där kulturvandringen i Tensta. Vädret är verkligen inte det bästa. Nå, vi får se. Fortfarande glider det starka morgonkaffet ner i strupen som ett gott balsam för den nyvakne.

Resan tillbaka till Skåneland kommer att göras i det lite halvfuturistiska X2000.
Och det i förstaklass med internet, fika och hela tjosanet. Tiden går rätt så fort när man har datorn med sig och kan titta på film, surfa och bete sig som om man satt hemma i soffan. Förstaklassbiljetten kostar ibland mindre än vad andraklassbiljetten gör, beroende på vilka avgångar det är och hur långt innan man beställer resorna. En polack som jag gillar detta. ;)

Packningen är i det närmaste klar. Märkligt att man har mindre grejor med sig hem, men väskan känns lika full?! Använda kläder blir iofs lite knöligare, men ändå. :)

Nu blir det nog lite mer kaffe och sen fortsätter jag kolla på An Elegant Universe i datorn. Har en del kvar att beta mig igenom, när det kommer till denna miniserie om tre entimmesavsnitt.

Stay tuned.

2 kommentarer:

  1. Klart du får - och ska komma tillbaka! Snart, hoppas jag! Kommer att sakna dig massor! Puss!

    SvaraRadera
  2. Mmm... det blir nog i november. Kanske någon tidigare månad? Vem vet? Men tillbaka, kommer jag iaf. :)
    Puss!!

    SvaraRadera