måndag 20 juli 2009

Nu är boken beställd!

Äntligen. ÄNTLIGEN! Jag har beställt boken jag velat ha under så lång tid. Tyvärr efter diverse raggande i webbantikvariat, Tradera etc, så har jag inte lyckats hitta den på svenska. Jag hade hoppats på att få tag på den på mitt modersmål, men det verkar vara lögn i hecklefjäll, som mormor skulle ha sagt.

Boken heter på svenska "Ett utsökt universum", och på engelska "An elegant universe", och är skriven av Brian Greene. Den handlar om relativitetsteori, kvantteori och den teori som för samman dessa tidigare oförenliga diton genom supersträngteorin. Intressant läsning, och inte helt enkel, den kommer inte att vara mindre mastig när det är på engelska. Men det ååårnar sig. Eftersom jag nu kommer att ha den i min ägo, så slipper jag låna om och låna om på biblan.

Som grädde på moset beställde jag även en bok om Gulag. Ja. Jag gillar dokumentärer mm. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar