onsdag 22 juli 2009

Onsdag

Smaka på den; Onsdag. Och man har semester. Smaka på den också. Semester.

Jag äääälskar att vara ledig. Nog för att jag trivs alldeles, alldeles utmärkt med mitt jobb också, men jag är verkligen i behov av att vara ledig. Dumt av mig att bara ta två veckor nu, men det var till förmån för andra som ville ta semester skulle få igenom sina. Jag strök helt enkelt ett par veckor. Varför? För att jag är planerare, och ville att allt skulle gå ihop. Men åkejj... jag sörjer inte. Jag har ju mycket mer semester att ta ut, och jag skall ta ett par veckor i höst när det börjar vina runt husknuten... och vem vet? Kanske jag tar mig en vecka i Prag? Eller kanske en weekend eller något i den stilen? När jag var där i maj förälskade jag mig i staden. Jag har aldrig nånsin känt så som jag gjorde när jag satte foten på dess mark; jag kände mig som hemma. Som om jag varit där förut och bara hittade som i min egen ficka. Skumt, men välkommet. Och Prag är ju så oerhört vackert... alla vackra byggnader... utsikten över alla broar in mot stan... slottet... What's not to like? Håller man sig utanför turiststråket kan man hitta både billig mat och billig öl. Tjeckisk öl. Den bästa i världen.

Så vem vet? Kanske jag drar ner dit? Att möta våren i Prag var inte dumt, kan jag säga. Och troligen är det inte illa att se hösten där heller.

Jag har även fått en stående invitation till en barndomskamrat som bor på Hawaii... tänk vilken lyx - man betalar för sin flygbiljett, sin mat, men bor gratis och har en guide över hela ön! Det tål att tänkas på. :)

Nåväl... åter till denna min semester. ;) Den är här och nu... och jag fyller mina dagar med precis vad jag vill. Idag funderar jag på att ta en tur ut för att köpa solskydd till min balkong. Det är på tiden - jag har ju "bara" bott här i över 12 år... haha... Eller så väljer jag att göra något annat. Eller ingenting.
Me likes!

2 kommentarer:

  1. Prag är nog den vackraste och mest sagoskimrande stad jag varit i. Inte sönderbombad av De Allierade Barbarerna under kriget heller. =)

    SvaraRadera
  2. Och självfallet är tjeckisk öl den bästa! =P

    SvaraRadera